Lost in transit
Det är något som inte stämmer när det gäller mej och public transport. Vi är motpoler. Skulle till och med vilja påstå att vi är allergiska mot varandra. Exempelvis:

Jag är sällan i tid till flygplatsen. En gång på väg till Sturup fastnade jag bakom ett hus som satt fast i en viadukt! No joke. Huset skulle tydligen flyttas och satt på ett enormt släp fastkilat under en bro. Hur ofta händer det!?!

En annan gång hade jag tagit fel på AM och PM....och var i och för sej i tid, lite väl tidig. Hur lätt är det och slå ihjäl 12 timmar på Sturup...

Tågen mellan Malmö och Ängelholm tål mej inte. Åtskilliga gånger sitter jag med mina lurar och missar när konduktören annonserar att tåget endast går till Hbg, ända till jag märker jag börjar åka baklänges...den e sådär.

Och givetvis i torsdes var det dags igen. Efter att julfesten började gå mot sitt slut marscherade jag mot Knutpunkten för att ta tåget (vilket inte är så lätt i skyhöga klackar ska jag be och få tillägga). Väl framme visar det sig att det inte går några tåg. Tåget jag skulle ta går endast på lördagar! 600 spänn senare och en hel uppsats av svordommar i örat på taxichaffören är jag äntligen framme.

Resten av helgen lär bli lugn, har fan inte råd med något annat.

Labels: edit post
Besökare idag Totalt