? del 2
Eftersom mitt mission att handla krukor och växter på "Plantagen" blev en flopp bestämde jag mej för ett andra försök på "Blomsterlandet". Jag var tvungen att ta bussen till Toftanäs, vilket i sej är ett äventyr. Som ni vet sedan tidigare inlägg är jag allergisk mot kommunaltrafik. Jag måste ha hoppat av fel för det fanns inte en butik i sikte och när jag frågar två russin med gångstavar (vilket är livsfarligt by the way, så som de viftar!) sa det att det var "2-3 km ditåt". What! Palla. Så där står jag, vilse. Och låt mej tillägga, Toftanäs ain't all that. Kallt som satan, tog jag sikte på flygtornet vid Ikea, och ca 35 minuter senare samt minus ett sönderfruset ansikte är jag äntligen vid entren.

Jag försöker hitta mitt "zen" och bestämmer mej för att tänka om. Jag handlar ett soffbord, en stor växt, ljus och en golvlampa. Najs. Jag betalar och lyckas mosa ner allt i en stor kass och sliter sen som ett djur till busshållsplatsen. Väl hemma inser jag sedan att jag glömt kvar lampskärmen...det är nästan så att jag vill aga mej själv!
Besökare idag Totalt