Kort vecka!
Heads up för alla ni som har missat att vi bara jobbar till onsdag! Kristihimmelsfärds dag, den dag Jesus tacka för sej och och drog till himlen. Men tänk om hans färd inte stannat där ? Hur kunde han vara så säker på att det var där han skulle hamna!? Han kunde lika bra fortsatt rätt ut, förbi jordens atmosfär, förbi månen och in i ett sånt där svart hål. Hmm? Hur hade det då sett ut? Det väl ok med tron om att han eventuellt kommer vid senare tillfälle, nedstigandes på ett fluffigt moln och bestämt men rättvist, säger till oss vem som varit busig eller ej. Men kanske inte så poppis med en skitig gubbe som snubblar ur ett hål och kisar och pekar finger trots att han suttit i mörker under hela tiden och haft noll koll. Men det är väl där tron kommer in i bilden, han trodde, han var väl övertygad helt enkelt.

Jag var också övertygad i helgen, jag trodde faktiskt inte det skulle bli utgång. Och sen kändes det som (vad jag nu tror var en slags uppståndelse av eget slag) i mitt vardagsrum. För helt plötsligt står Cc där och dricker vin, så vi skålade och tog sikte mot himlen .. eller Lilla Torg (same same)..och guess what? Jag tror det funka faktiskt, för jag hamna inte heller i något svart hål d.v.s Etagé utan vakna i min säng, under mitt stoooora täcke och kände mej helt ok faktiskt.

Keeping the faith :)
2 Responses
  1. Cc79 Says:

    That is how we do it! Trefligt.


  2. Anonym Says:

    Hahaha...som sagt, min tös:
    Det viktigaste är inte alltid hur saker och ting verkligen är, utan hur vi upplever dom.
    Smyss!
    /Mamma


Besökare idag Totalt