Oj då
Länge funderat på vad jag ska ha som tv-möbel i lägenheten och har flera gånger slängt långa blickar på Ikeas "Expedit" hylla, fast liggande då. Åkte idag iväg till Ikea för att få lite inspiration och fann mej själv stirrandes, lite förhäxat på just "Expedit". När jag väl fattat beslutet att köpa den kom nästa fråga, vilken färg? Efter hetsigt samtal till Cc om fick guida mej genom detta svåra beslut blev det en vit. Skit glad var jag, stuva in i taxi och tvinga chauffören att hjälpa mej bära hela vägen till min dörr (ja va fan?). Med stor entusiasm satte jag igång att montera ihop. Som ni alla vet krävs det stor disciplin och extrem noggrannhet när det gäller Ikea's "do-it-yourself" konstruktion. Inget för de nykära eller där förhållandet hänger löst.

Efter en knapp timme - voilá! Jag lutar mej tillbaka och beskådar mitt hantverk och klappar mej själv på axeln. Tar ett djupt andetag och lyfter över min något tunga tv och ser då att hyllan/bänken är ju för f*n inte bred nog för tv'n! Jag kan inte ha den hela vägen intill väggen... katastrof. HELT ÄRLIGT! Så nu är jag faktiskt illa tvungen att handla en ny tv. Helt plötsligt blev denna dagsutflykt väldigt dyr. Bortsett från detta enorma fiasko så börjar min lägenhet bli sått mysig. Kolla själv:



















Labels: edit post
4 Responses
  1. Anonym Says:

    Hej, min Tös!
    Ja, nu är mysfaktorn riktigt hög! Synd bara att TV:n inte passade, men en "flat screen" kan ju bli nästa projekt. Den löser problemet.
    Kram!
    /Ömma Modern


  2. DjJunior Says:

    har inte alla en platt tv ;)



  3. Cc79 Says:

    I LOVE it - det blev sjukt bra med bänken! Ny TV kommer juuue. :)


Besökare idag Totalt