Achtung! Djupt inlägg
Jag är tror absolut att moderjord/universum kräver sin balans. Kalla det Yin & Yang om du vill. När denna balans rubbas får vi ta del av konsekvenserna d.v.s jordbävningar, översvämningar, svält, växthuseffekt etc, och det tragiska är att det är vi människor som orsakar detta. Enbart vi.

De flesta levande organismer agerar utefter instinkt och har därmed sin roll i ett kretslopp. Vi däremot agerar utefter känslor, sådana som girighet och maktbegär. Det finns inga andra varelser som är så självdestruktiva som vi, a.k.a "människan". Inte nog med att vi skiter där vi äter, vi ska givetvis ha ihjäl varandra också. Här kommer det mest skrattretande: Varför? Handlar det om ren överlevnadsinstinkt? Nej! Vaddå? Vi ser ju olika ut för fan, och han där borta tycker inte som jag! Buhuuu, jävla sandlåde nivå! Det är fan inte ofta man är stolt över att vara människa.

Sen har jag en liten fråga till alla ni där ute som är troende: Om nu Gud (eller vad ni nu kallar honom/det) skapade människan, varför skapade han oss alla olika, med en egen vilja och tänk om det nu är så att det bara finns en åsikt/religion/levnadssätt som är den rätta? Vad är det för ett litet sadistiskt experiment?

Jag blir så trött på att läsa om fanatiska idioter och dispyter. Trött på löpsedlar om mördare och föräldrar som torterar sina barn. Trött på att lyssna på debatter om klimathot sjunkande världsekonomi. VAD ÄR DET FÖR FEL!?! Är det bara jag som reagerar?

I feel like I'm taking crazypills!
1 Response
  1. Anonym Says:

    Kära dotter!
    Jag skulle kunna vädra mina åsikter/idéer om detta, men för din skull avstår jag i detta forumet.
    MEN - du ska veta att jag är jättestolt över din insikt!
    Puss!
    /Ömma Modern


Besökare idag Totalt