To buy or not to buy
Hyreshuset där jag bor ska mest troligt ombildas till en bostadsrättsförening. Vanligtvis brukar det vara en gynnsam affär men jag är ganska skeptisk..av flera anledningar.

Ej bra:
  1. Bor jag i Malmös fulaste hus. Det är i bajsbrunt tegel och i direkt anslutning till ett parkeringshus.
  2. Korridorer som ser ut som i ett sinnessjukhus...no joke!
  3. Beläget på en kraftigt traffikerad gata.
  4. Badrum, tvättstuga och kök är daterat och behöver fräschas upp.
  5. Ventilationssystemet är helt kass och jag har svin kallt på vintern och as varmt på sommaren.
  6. Ganska lyhört.
  7. Ingen balkong.

Bra:

  1. Billig hyra (inkl. el)
  2. Centralt

My gut feeling tells me no. Dessutom vill jag ha en tvåa, detta var ju en tillfällig lösning. Känns jobbigt och tänka på det, som om jag blir fast där. Dessutom är jag är van att kunna ta mitt pick och pack och gå om jag nu känner för det.

Labels: edit post
5 Responses
  1. Cc79 Says:

    Well, to be honest:
    No. No.. Nope...


  2. Kaii Says:

    Yeah, no...hell NO!


  3. Mija Says:

    Jag skulle säga precis tvärtom. När det går från hyres till köpes är det alltid en bra affär. Då kan du ju sälja fortare än kvickt och hitta nåt bättre!


  4. Kaii Says:

    Njaaa, fast jag inte övertygad om hur pass "attraktiv" lägenheten skulle vara. Dessutom är alla renoveringar etc planerade över en 10 års period...


  5. Jonas Says:

    Vänta och se vad du får köpa loss den för. Först då börjar det ju bli intressant om du ska gå vidare eller ej.


Besökare idag Totalt