Rödlätt, röd eller koppar?
Jag funderar på att göra något drastiskt med mitt hår. Jag har ju odlat nu sen vad som känn som födseln, men händer inte så mycket tycker jag. Har just nu lite blonda och bruna slingor i men det ser mest kissgult ut. I'm a natural redhed, eller vad som kallas "strawberry blond" inom frisör yrket d.v.s. rödlätt. Min färg var något mer intensiv när jag var barn men har bleknat med åren.

I tonåren gjorde jag som alla andra flickor och exprimentera med regnbågens alla toningar och permenenta färger (inte hos frisören då givetvis). Eftersom jag inte visste så mycket om att färga håret så antog jag att den färgen som visades på omslaget var den man fick...YEAH RIGHT! Jag har varit allt i från en nyans av rosa till något som såg ut som en statist från rn dålig zombie movie. Svart och rosa går så himla bra med min hy också....jag som är så brun.

Det fanns även tillfällen då jag var väldigt fin i håret, jag var hårmodell en sväng när jag bodde i Ängelholm och sista året i London vilket var kul, men man hade ju aldrig så mycket att säga till om. Anyhow, nu funderar jag på att gå riktigt brun/koppar men lite skiftningar, typ såhär ungefär:

What say you? Har haft det förr och det var riktigt fint. Blir ganska snyggt med kontrasten mot min bleka hy. Enda jobbiga är att man får utväxt (hata utväxt) och måste hålla på och mecka med den hela tiden...billigt.

Nåååå? I need advise.
3 Responses
  1. Anonym Says:

    Det ser väldigt fint ut på bilden. Skulle nog klä dej jättebra.
    Men, det ska bli spännande på fredag att se vad som hände när du var hos frissan sist. Vilket säkert också är jättefint.
    Kramis!
    /Mamma (på väg mott grått, som förutspått)


  2. Kaii Says:

    Men...? Nu måste du vara ärligt! Klippte mej bara sist så lär inte vara någon stor förändring på fredag tyvärr :O



Besökare idag Totalt