Phhhuaaa


Envis, tja lite kanske. Men nu fungerar den äntligen. Efter min lilla utflykt till Clas Ohlson och en uppsjö av alternativ, gick jag därifrån med försäkran från en anställd att jag köpt rätt kontakt. Väl hemma kopplar jag på och ska tända och då smäller lampan samtidigt som det smäller i hallen. Jag fick hjärtklappning och blev bajsnödig, var övertygad om att jag skulle få dra ny el i hela lägenheten men insåg efter en stund att det var en propp som gått. Där stod jag, strömlös och svettig. Kutar iväg till ICA med propphelvetet i högsta hugg där jag möts av ett flertal alternativ.

Jag står där, helt lost, mest troligt med en jävligt uppsluppen blick för efter en stund frågar killen bredvid mej om jag är ok? "Nej" piper jag med falsettröst. Mr. Propp hjälper mig och jag skulle kunnat fria till honom där och då men lägger band på mej själv och tackar så mycket.

Hemma sätter jag in en ny propp och allt är frid och fröjd utom lampan då. Jag tittar över mitt fantastiska verk en extra gång och ser att jag inte varit så noggrann och att några av trådarna går lite tvärs över...I fix, håller andan, slår på strömbrytaren och ser ljuset.

Labels: , edit post
Besökare idag Totalt