Women are Homo Sapiens, men are Neanderthals
Honestly, I know we are different but still! I am seriously beginning to question the male heritage. The whole X and Y thing doesn't just set seperates us fysically, but mentally sets us apart by light years. We share the same primary needs, but somehow they are the hardest to obtain.

Should it really be this difficult? Of course I love a challange, but I am now beginning to think this is a cosmic joke. It's like Im waiting for this punch line that never comes.
Labels: edit post
6 Responses
  1. Tobias Says:

    Pardon my förmätenhet, but...
    Not all men are created equal!
    Du har hjärna och humor, är stark och självständig.
    De egenskaperna kan du hitta hos det otäcka könet också, med lite ansträngning.
    Nöj dig inte med mindre.


  2. Kaii Says:

    :) Jag har inte sagt ni inte innesitter med likartade mentala attribut. Men uppenbarligen använder vi de olika.

    Ps. Jag skulle aldrig bara "nöja" mej något.


  3. Tobias Says:

    Ok ok, men...
    Nu vet ju jag ingenting om dina preferenser, men vad jag försökte komma till lite fint, och nu tillåter jag mig att generalisera tillbaka, är att även smarta kvinnor har en jävligt förutsägbar förmåga att göra korkade val.

    Alla klyschor om snälla pojkar och vackra flickor har faktiskt uppkommit av en anledning. Bland mina bekanta kan jag se att de män som är mest anständiga och sunda med rikast inre liv är de som har blivit hårdast dumpade och sårade. Mer driftsstyrda chauvinister belönas däremot enklare i den biologiska urvalsprocessen. Spelet spelas skickligare av ytliga bekräftelsenarkomaner, verkar det som.

    Hanna Hellquist var lite inne på samma spår här:
    http://www.pastan.nu/bloggen/inlagg/hannas-kaseri-en-orfil-av-persbrandt.3028

    Jag har själv varit både "fina killen" och skitstöveln (eller åtminstone likgiltig) och sad to say så gäller det att vara hyfsat oengagerad för att bli som mest intressant hos damerna.


  4. Kaii Says:

    Ok jag hör vad säger och visst är det så allt som oftast. Men det som aldrig slutar förvåna mej är att vi, män och kvinnor, lever sida vid sida men kan fortfarande inte kommunicera med varandra. Kanske det som är charmen eller...?


  5. Tobias Says:

    Önska en sån här i julklapp:
    http://www.youtube.com/watch?v=A5Vb9SLkq5k


  6. Kaii Says:

    ...nej behövs inte. Ni män har bara två läge verkar det som; ON eller OFF ;)


Besökare idag Totalt