Chicago
Vi pratar intensiv långhelg. Jobba halva dagen i torsdes, sen tog vi tåget över till Kastrup, och avgång mot Chicago halv fyra. Hade flyt ochbfick åkabBusiness, helt underbart. Så jag mumsa mej igenom hela flighten, sippa goda viner och drack espresso medan jag glodde på film och läste om vart annat. Sova gick inte, var alldeles för uppspelt. Kom till Chicago vid sex på efter middagen lokal tid, så vi snabb duscha, drack litebubbel och gick ut och käka. När klockan var tio var jag helt finished i huvudet. Jäklar trött jag var!

Chicago är en fin stad, rent och stort givetvis.
Dock ingen hysterisk storstadspuls. Alla var väldigt trevliga och de har ju en helt annan service än vi européer har.


Vi började fredagen med frukost på ett super mysigt ställe "Corner Bakery" där vi käka fantastisk frulle. Herregud, jag fårstår helt och hållet varför många är överviktiga, allt är så stort, portionerna är sjukt
är sjukt enorma! GALET!

Sedan satte shoppingen igång på allvar. Vi zig zacka oss igenom Michigan Avenue och hann med en hel del. Gick lös inne på "Bare Escentuals" och fick besutsångest i provrummet på "Abercrombie & Fitch", men well done us!

Efter många timmar gick Vickan tillbaka till hotellet och vila inför hemresan, hon skulle ju trots allt jobba, så jag gick ner och kolla in Lake Michigan. Helt galet att det ligger en strand mitt i stan. Jäkligt cool kontrast. Tyvärr var vädret inte det bästa men man kan ju inte få allt.

Jag lyckades hinna med ett par butiker till på hemvägen, och snubbla bland annat in på "Hollister" och "Sephora" där jag stod och nosa på flertal parfymer tills jag mådde illa.



Hemresan var smidig, var helt slut så lyckades sova ett par timmar och vakna lagam till frullen. Väl hemma i lägenheten förstod jag senare the true meaning of jetlag. DRA ÅT H*LV*TE vad trött jag var vid fyra. Helt suddig i huvudet. Lyckades ändå hålla mig vaken och stupa i säng vid tio.

Hade en riktigt bra shoppingtrip och är supernöjd! Tack SAS och tack Vickan!







Besökare idag Totalt