"God" morgon
Dagen börja fint med ett litet sms från Telia som meddelade mig att jag uppnått min "beloppgräns" på femhundra kronor och att det nu genererats en faktura som jag måste betala inom 14 dagar, tills dess är mitt abonnemang låst. Va va va va?

Jag har då missuppfattat det här med beloppgräns, trodde detta innebar att man fick en liten heads up då man uppnått en viss förbrukning så man hade lite koll. Inte att de skulle spärra min telefon! Så det var bara att ringa upp, gick rätt in på 82:e plats i kön (skjut mej) och satte på kaffet.

Fick sedan prata med en människa som öppna upp mitt abonnemang, samtidigt som jag ser på min senaste faktura att de tar 19 kronor i "fakturaavgift". Jag frågar varför man blir debiterad detta då jag betalar med autogiro, svaret var: "för vi måste fortfarande generera en specifikation". Så nu fick jag gå in och beställa eFaktura istället för att slippa detta. Jag fullständigt avskyr dessa små avgifter som byter namn stup i kvarten! Ja det är en sketen summa, men det är principen.
Labels: edit post
1 Response
  1. Anonym Says:

    Usch! Telia är nog bäst för folk med lågt blodtryck!
    Företaget verkar ha fyllts till bredden med amatörer!
    Grrr, säger jag bara!
    /Mamma (nu med högre puls av bara tanken...)


Besökare idag Totalt