Somethings off
Jag har väl inte varit direkt överförtjust i julen i min a vuxna år. Förstå mej inte fel, julen är härlig när man väl är på plats och speciellt om barn är inblandade, man minns ju själv hur uppspelt man var. I vuxen ålder känner jag ibland att det går överstyr. Den introduceras i oktober och varar fram till slutat av januari! Var är charmen i det? Dessutom vet jag nu att tomten inte finns. Suger fett. Som tur är har vi det ganska nedtonat i vår familj. Fokusen ligger numera mat och mysfaktor då vi alla är vuxna.

Nu vet jag inte vad som hänt men det känns obehagligt. Jag har varit på Panduro och handlat tygband med julmotiv på, ljus på Åhléns samt stjärnanis & kanel för jag ska göra egen ljusanordning. Jag fick lägga av när jag kom på mej själv skriva "mossa" i mentala lista. Jag satt hos Vickan och funderade över att köpa hem en större växt som man kan klä lite roligt med olika kulor och band. Snacka om total omvändning fast det kanske går över, det är ju flera veckor till jul och tålamod är ju inte min starka sida.
Labels: edit post
1 Response
  1. Anonym Says:

    Jag tycker det låter som stämningsfullt tomtemys!
    <:)
    /Mamma


Besökare idag Totalt