Blå himmel blues - Imperiet
Jag älskar skuggan på Blå himmeln bar.
Jag går dit och dör en bit, en bit varje dag.
Där dansar oskulden som glittrande guld.
bland trasiga hjärtan dränkta i skuld.

Här kan man andas
om du glömt bort
hur man andas
Här kan man älska
om du glömt bort hur man älskar.

Jag älskar fablernas månskenscafé
här i gråterskornas kvarter.
Jag sköljer ner alla vintrar som vart,
här e synden en ovärderlig skatt.

Här kan man andas...

Det finns inget rent kvar,
nej, det finns inget rent.
Det finns inget som kan kallas för smak.

Här sitter Venus och ser ut att fått nog
i en underbart barnförbjuden pose.
Och min grogg liknar en laddad pistol
när jag sjunger den blå himmel blues.

Så jag kan andas
för jag glömt bort hur man andas.
Så jag kan älska
för jag glömt bort hur man älskar.

Besökare idag Totalt