Såååååå
Nu har jag äntligen beställt en iphone. Hinner nog inte få den innan helgen tyvärr *tjejsurar*. Fick lösa ut mitt nuvarande abonnemang men Michelle på Telia var väldigt tillmötesgående, ska bli intressant och se om de lägger på den här avgiften på 250 kr som avser "slutfaktura" som de tidigare svamlat om, för då kommer jag att raise hell! Tror de på fullast allvar att jag tänker betala en AVGIFT för att de ska printa oder "slut" framför ordinare layout på fakturan?! Me no think so! Jag betalar ju för fan via autogiro dessutom vilket jag bara saken mer absurd. Som sagt, ska bli intressant.

Jag längtar, känns nästan som julafton. Detta är min födelsepresent till mig själv!
2 Responses
  1. Hej!

    Jag heter Susanne och jobbar på Telias Kundservice.

    Det är roligt att läsa att du valt att beställa din iPhone hos oss, jag hoppas att du ska bli nöjd med den.

    Anledningen till att en slutfaktura kostar 250 kr är att det krävs en del administrativt arbete att skapa fakturan. Om du dock har blivit lovat att inte betala den avgiften så ska vi självklart hålla det löftet.

    Om du vill läsa nyheter och tips gällande iPhone innan du får din telefon så kan du göra det på vår iPhone blog:
    http://www.teliaiphoneblog.se/

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice


  2. Kaii Says:

    Hej Susanne,

    Kul att se dig här!
    Det där med att ta betalt för en "slutfaktura" tycker jag är ganska illa oavsett bolag. Jag hade kunnat köpa konceptet om jag skulle upphöra som kund hos er, men faktum är att jag löser ut mitt nuvarande abonnemang enligt avtal och sen ska jag betala, vad jag anser vara en "straffavgift" för att jag vill signa upp med er ytterligare två år, det känns ganska tråkigt.

    Det verkar dessutom vara välidgt godtyckligt då jag har en vän som gjort precis samma sak förra året men inte blev debiterad någon avgift och inte heller fick någon "slutfaktura", utan beloppet blev lagt på kommande faktura. Känns ganska märligt att Telia kan "lova" vissa kunder att de inte behöver betala och sedan debitera andra...

    Tack för tipsen om er iPhoneblog! Jag ser dock väligt mycket fram emot min nya telefon!

    Hlsn
    K


Besökare idag Totalt