Helgens löpsedel: "Galen kvinna i centrala Malmö mumlandes med treo och kaustiksoda"
I fredes var jag på en väldigt god och trevlig middag hos en kompis syster och där jag knöt en ny bekantskap vid namnet Gajolshot. Det är ju helt sjuuuuukt gott, och inte för att tala om lätt att dricka. Under kvällens gång blev "vi täta som en fläta". Men vänskapen var kort och intensiv för imorse var vi bittra fiender.

Jag vaknade av att mitt gomsegel hade fastnat i strupen och kände mej shhleeeten. Det kanske inte är helt korrekt att endast lägga skulden på Gajol utan tror bestämt att hela gänget är lika skyldiga till min patetiska uppsyn, dvs skumpa, vin, avec och hotshot.

Jag kasar ner för trappan med något vilt i blicken i jakt på värktabletter. När jag väl når toaletten fungerar inte lampan, så jag rotar i blindo utan resultat. Ameh! Till min stora fasa inser jag att jag måste iscensätta "mission apotek". Jag går från djur till "människa" och reser mej från alla fyra, kastar lite kallt vatten i ansiktet och ser att jag har stopp i vasken...nu mår jag illa. Jag tar ett djupt andetag och ger mej ut i betongdjungeln.

Sträckan är inte lång, men jag hinner få många konstiga blickar för jag har glömt både mössa och brillor och ser ut som om jag satt fingrarna i kontakten, likblek i fejan och glasartad blick. Väl inne på apoteket överväger jag starkt på att öppna en treotub och lägga två brustabletter på tungan...
Labels: edit post
3 Responses
  1. Cc79 Says:

    Hahahaaa, jag dör! I can see it all - klassiskt! Själv befann jag mig i horisontellt läge hela lördagen. Ok, var uppe och gick lite. Gajol, tjoff! Men fan va gott det är...


  2. Anonym Says:

    Jag brukade kallas Gajol-mannen i vissa kretsar under min Malmötid, men hittade aldrig den flytande varianten av dem. Får leta, dock ligger ju annat halstablettsdricka mig varm om hjärtat, och levern, nämligen Fisherman´s, men det antar jag att du redan har upptäckt kära Kajsa!


  3. Kaii Says:

    ...enligt en säker källa har jag fått information om att Gajol i flytande form endast finns att köpa i DK...tack gode gud! Fisherman on the other hand...interesting :)


Besökare idag Totalt