Var tog alla 50-öringar vägen...
Det finns ett fenomen som jag alltid undrat över. Varför har äldre människor alltid hela "portmonän" fylld med mynt!?! (den äldre generationen har inte plånbok utan portmonä). Hela förbannade stadsskulden skulle vara avbetald om de bara VÄXLADE!


Alltid samma visa på Hemköp. Man står där i kassan, och kön är ju alltid lika lång, när man lagt upp sina varor på bandet och väntar på att russinet framför ska betala och gå så börjar det. Dom tar upp sin portmonääääää, och eftersom de vanligtvis har nedsatt syn så tar det huuuuuuuuuuuuur lång tid som helst innan de ens hittar några mynt, och när de väl har hittat några visar det sig att de är antingen utgångna eller danska. OCH så börjar allt om igen... det hinner ju passera "bäst före datum" på mjölken innan hela föreställningen är över.


Fatta mej inte fel, no disrespect to OAP's men tycker det borde finnas en speciell kö..."russin kö". What!?! Det finns ju en kö för "max 5 varor".
Labels: edit post
1 Response
  1. Cc79 Says:

    Varför - alltså verkligen VARFÖR - har äldre människor så djävla många mynt? När jag blir gammal ska jag stoppa dom i en jätteburk, sen ska typ... ge bort dem eller ngt. Förresten, måste bara påpeka att jag HATAR 50-öringar. De gör mig förbannad.


Besökare idag Totalt