Entré som luktar kiss...taget!

Jag ska flytta. Eller mest troligt flytta. Om Vasakronan får röven ur vagnen (pardon my frech) så kommer jag att flytta. De har inte varit speciellt hjälpsamma med mitt lägenhetsbyte och har inte kunnat erbjuda mej en enda lägenhet på de två åren jag bott hos dem. "Finns inga" heter det, finns inga my arse. Saken är den att dessa lägenheterna är svåruthyrda och dyra och har därför stor omsättning av (speciella) hyresgäster.

Jag bor just nu i en väldigt häftig etagelägenhet, emphesis on häftig för den är totalt opraktisk. Givetvis föll jag för det "häftiga" (ja, jag vet!) och glömde genast bort att det finns massor av deadspace och att den skyhöga takhöjden gör att minsta nys låter som en blåsorkester. För att strö lite socker på toppen så har jag en biograf under mej som producerar de mest märkliga ljud efter stängning. (Vasakronan hävdar att denna del av byggnaden är separat från resten). Hur kommer det sej då att jag inte bara hör när de annonserar i högtalarna när filmer ska börja, utan även vilken dialekt killen har! Wankers...

Mina grannar består delvis av en sur torr tant som tror hon e phiiiiin. När jag precis flyttat in ringde jag på och fråga om hon hade en hammare att låna mej. Hon stod bara där, sa inget. Så jag fråga om jag kom olägligt. Då shysshar hon mej och säger "jag försöker faktiskt komma ihåg om jag äger en".... Vi har inte så mycket kontakt idag.

Min vägg i vägg granne är en nån jävla bohemkille men palestinasjal (what is up with the palestinasjal?) och som har en förkärlek marijuana och rökar på så att min lägenhet stinker! Vad är de för fel på denna byggnad??? Har vi endast ett ventilationsystem som vi alla delar och återvinner varandras luft? usch! Jag känner mej mindre fräsch när jag behöver torka mej med en handduk som luktar kompost!

Och sist men inte minst, mina nya grannar (vägg i vägg på andra sidan) som antagligen aldrig bott i hyresrätt innan, och borrar as we speak. WTF!!

Som ni förstår är jag lyrisk över att snart få komma ur "Huset som gud glömde". Jag kommer praktiskt taget bara flytta över kanalen, till en lägenhet som är på ETT plan (utan krussiduller) och som ligger i ett fruktansvärt fult brunt funkishus/byggnad med en entré som luktar kiss (OBS! inte lägenheten då). Men jag bryr mej inte om detta sviniga faktum, för allt måste vara bättre än det här.
Tbc
Labels: edit post
1 Response
  1. Anonym Says:

    Kul att du berikar din omgivning med en blogg, hamnade direkt under fliken Favoriter, såklart.


Besökare idag Totalt