Stultus est sicut stultus facit
Idag skulle "blåst brud" (hon jag ska byta lägenhet med) komma förbi och ta lite mått, och vad händer, hon dyker upp med hela familjen, inklusive hund, och slår läger i mitt kök! En timme och tjugo minuter senare (efter 8 fejkade gäspar och tre stycken "oj vad klockan blev mycket") får jag mosa ut dem genom dörren och hon pratar fortfarande medan jag stänger.

Hennes far, who's a midget by the way (no offens) mätte varje synlig yta i hela lägenheten. Det märkliga var att varje gång han skulle mäta något på höjden började han mäta tills han var vid sin egen höjd (ca 1,60m) , sen sa han bara "ungefär 1,65"...Ursäkta!?! Vaddå 1,65??? Hur fan kan det vara 1,65 från golv till gardinfäste! Bor de i dockhus eller?

Och äpplet faller inte långt ifrån trädet (kanske inte alls i detta fall), "blåst brud" insisterar på att mäta bredden i fönstret för att hon vill sätta upp sina rullgardiner när jag redan berättat för henne i telefon att det finns persienner, och till svar får jag "naaeeeäää jag gillar hellooor fönster utan kryss i, kan man ta bort dem?"

Hunden, som verkar ha högst IQ i denna skara, har under denna tid hårat ner hela min soffa och lagt sej till rätta i botten på min garderob som jag tydligen lämnat öppen...

Andas Kaii....andas.

1 Response
  1. Bimalo Says:

    Hahaha!!!

    Du har verkligen lyckats åskådliggöra händelseförloppet och dina besökare väl!

    Stackare! Hoppas du har hämtat andran...

    /Bimalo


Besökare idag Totalt